De voorbereidingen zijn in volle gang

7 november 2008 - Waalwijk, Nederland

Het duurt natuurlijk nog wel 6 weken maar er is al genoeg te doen. De tickets hadden we natuurlijk allang geregeld en ook het verblijf in het djembé hotel is afgesproken. Maar afgelopen woensdag moesten we naar de dokter voor de nodige injecties, dtp hepatitis a en gele koorts. Een in iedere arm en de laatste in een bovenbeen naar keuze. Toen nog even naar de apotheek voor de anti-malaria pillen, nu maar hopen dat we het vergoed krijgen want dit kost maar liefst 200 euri pp. We kregen er wel een mooi geel boekje bij, zonder dat kom je het land niet in. Gele boekjesNet nog even de visumformulieren ingevuld die kunnen ook weg, dus weer 60 euri pp die we zeker niet vergoed krijgen. Omdat ik woensdag ook nog naar de tandarts in Tilburg moest zijn we nog even bij Bever zwerfsport binnen gelopen. Ik wist dat ze daar de klamboe's hadden die we wilden hebben, maar ze hadden daar alles wat je maar nodig kunt hebben voor een reis naar Afrika. Dus ik had al snel wat dingen, vooral kleding uitgezocht. Gelukkig hadden we maar een half uurtje tijd voor in de winkel anders was ik al falliet geweest voor we vertrekken. Nou dit was het voor vandaag als er weer nieuws is zijn jullie de eersten die het weten.

1. carola:
    8 november 2008
    hee broer je bent al druk bezig met je voorbereidingen voor je vakantie spannend hoor, maar ook heel gaaf.
    leuke winkel he van bever, die hebben echt alles, je hebt toch ook wel goede creme gekocht voor tegen muggen hun hebben de beste.

groetjes carola
  2. Gonny Egberts:
    8 november 2008
    Jullie gaan naar een mooi land. Net boven het land Togo waar wij jarenlang een Foster Parents kind hebben gehad.
    Lijkt me prachtig en leerzaam, dus deel alles wat jullie tegenkomen dan kunnen wij meegenieten.
    Trouwens alleen de voorbereidingen zijn al leuk (alhoewel spuiten natuurlijk niet echt).
    Hoop spoedig weer iets te horen
    groetjes
    Gonny
  3. Ben:
    8 november 2008
    Zal je even uit de droom helpen Dirk.
    Die akelige dure prikken komen voor rekening van de vakantieganger himself. Of... je moet wel een gigantisch goeie ziektekostenverzekering hebben.
    Optie 1 ...gewoon een autootje extra repareren.
    of optie 2 ...eens zoeken onder je hoofdkussen.
    Groet Ben
  4. anita ros:
    9 november 2008
    Hallo Tonny,

Wat een leuk idee. Je verrast mij er wel mee, ik had dit nooit van jou verwacht. Het is eens iets heel anders dan georganiseerd een reis begeleiden! Hadden jullie dit al langer als wens??
    Heel leuk, ik volg al jullie nieuwtjes en veel plezier met de voorbereidingen!!

groeten
    Anita
  5. Ed:
    11 november 2008
    Hallo Tonny en Dirk,
    Hier in december van dat nat, druilerig pokkenweer. Koud en kil verlangend naar betere temperaturen en meer zon, licht en warmte. Het verslag van de dingen die jullie gaan ervaren zal ongetwijfeld (hart)verwarmend zijn. Ik zal regelmatig de blog gaan volgen. Alvast veel vóórpret,
    Ed (Kaatsheuvel).
    P.s. zet een djembe- muziekje als achtergrond er bij ....
  6. Ria:
    11 november 2008
    Hallo Tonny en Dick,

Leuk dat we jullie op reis kunnen volgen, ik hoop op veel berichten en foto,s voorlopig sterkte met de voorbereidingen prikken jasses.

groetjes Piet en Ria
  7. Marijke van der Linden:
    15 november 2008
    Leuk om met je mee te reizen!Heb veel plezier met al die leuke voorbereidingen.
  8. Tjong:
    17 november 2008
    Hepatitis a, gele koorts, malaria, ik ben om. Volgend jaar wil ik ook. Ik zou me meer zorgen maken of ik het land nog wel uit zou komen, geel boekie of niet... Ach met een djembé vergeet je alles om je heen!
  9. Corrie:
    19 november 2008
    Gaaf jullie reis naar Mali.
    Wat de onkosten betreft,eerst goede investeringen en voorbereidingen, daarna genieten.Jullie onderkomen daar ziet er goed uit.We volgen jullie.Corrie.
  10. Anton Egberts:
    20 november 2008
    Het lijkt me een grandioos en interessant avontuur dat jullie aangaan. Tonny, jij komt dus als een professionele musicus terug naar Nederland. Ik ben er nog niet achter wat de djembelessen inhouden die Dirk gaart volgen.
    Met veel genoegen zal ik jullie avonturen via de reislog volgen. Veel succes met de voorbereidingen.
    Anton
  11. karin:
    20 november 2008
    Hoi Dirk,

Alvast een fijne tijd gewenst. IK ga zeker je verhaal volgen.

groetjes,
    Karin
  12. Jeanne Brekelmans:
    2 december 2008
    hoi alle twee

laat maar ff weten hoor ik breng jullie met liefde en plezier naar Brussel en haal jullie ook weer op

kus Jeanne