De voorbereiding (update)

23 november 2008 - Waalwijk, Nederland

Het vertrek komt steeds dichterbij. Over iets meer dan 3 weken gaan we vliegen. Dus moest er weerHet visum is binnen een en ander worden geregeld. De Visa zijn binnen dus we zijn goedgekeurd om het land binnen te komen. We mogen een maand blijven maar zolang kunnen we ons helaas niet vrijmaken, het worden 18 dagen.

Om uit te delenWe stropen de winkels af om kleine kadootjes te zoeken die we onderweg aan de kinderen kunnen uitdelen: (kleur)potloden – gummetjes – puntenslijpers – schriftjes – balpennen etc. etc. en Sandra heeft een tas met kinderkleertjes klaar liggen die we kunnen meenemen.

De mensen die we in Sikasso gaan opzoeken hebben ook een verlanglijstje gestuurd: lakrolletjes – rollen ducttape – T-rips – zaagjes en ook dat ligt al klaar.

Ter bescherming van ons zelf hebben we ook al bijna alles aangeschaft. Klamboe – hoofdnetjes – deetDit alles ter bescherming.ORS kant en klare zakjes maar ook een schepje om het zelf te maken tegen uitdroging – Care plus steriele kit met zelfs injectienaalden voor echte noodgevallen etc. en in de outdoor-winkel hebben we geïmpregneerde kleding gekocht waar de muggen niet doorheen kunnen. Mochten ze toch steken dan hebben we goede anti-jeukzalf.

We gaan nog wat overtollig gereedschap uit de garage inpakken om mee te nemen en dan kunnen we de overgebleven kilo’s die we mee mogen nemen vullen met kleding. We mogen namelijk samen 90 kilo meenemen, verdeeld over 4 tassen. Dus je snapt wel dat we niet met de trein naar Brussel reizen maar met een luchthaventaxi, tenzij er zich plotseling iemand meldt die ons op een woensdagmorgen weg wil brengen.

Zo, dit was het weer voorlopig. Als we weer iets te melden hebben volgt er weer een update.

Groeten van Tonny en Dirk.

P.S.  Tot nu toe hebbben zich 17 mensen zich aangemeld voor de emailnotificaties, leuk om te weten dat jullie zo met ons meereizen.

1. Gonny Egberts:
    Hey Tonny en Dirk,
    je moet meer mensen vragen om dingen te verzamelen. Iedereen heeft overbodige spullen.
    Misschien kun je in overleg met die mensen waar je logeert, wel een luchtbrug op touw zetten.
    groet
    Gonny
  2. Odette:
    He Dirk,
    Leuke up date , jullie zijn echt al een heel eind met de voorbereidingen he, maar wat ik me nu echt afvraag,hoe kan dat eigenlijk dat jullie samen 90kg. bagage mee mogen nemen? normaal is dat toch 20kg. pp. Daarom had ik je laatst geschreven van let goed op overgewicht van bagage,van die 20kg uitgaande.
    Groetjes, Odette
  3. Sandra:
    23 november 2008
    Ik zal proberen om nog wat dingen te verzamelen!
  4. carola:
    27 november 2008
    hoi dirk,

ik heb een nieuwtje voor jou hahaha,
    wij gaan 7 december vliegen om 11 uur is dat nog wat.
    wanneer ga jij nou ook alweer????
  5. Corrie:
    29 november 2008
    Tonny,geef aan wat je nog mee kan nemen,en aan welke dingen ze daar iets hebben.Grt Corrie.