Het aftellen is nu echt begonnen.

7 december 2008 - Waalwijk, Nederland

Het komt nu steeds dichterbij de datum van vertrek.

Gelukkig had ik vrijdag van de Sint een snipperdag gekregen want er was nog genoeg te doen. Eerst naar het postkantoor om de tickets op te halen die aangetekend verstuurd waren, en natuurlijk altijd bezorgd worden als er niemand thuis is. Daarna naar mijn oudste zus Ria in de Hoekse Waard om een printer aan te sluiten en de pc weer een beetje up to date te maken.

Tonny was vanuit Oosterhout waar ze lessen Spaans geeft  meteen naar Sandra in Breda gegaan en ik later ook om sinterklaas te vieren met de kids. Na het uitpakken van de kadootjes en het in elkaar zetten van de duplo (sorry playmobile) die Nino had gekregen hebben we met de Luca nog een spelletje kolonisten gedaan.

Toen kwam Sandra nog met een zak scoubidou touwtjes te voorschijn maar daarover straks meer. Dus de snipperdag was weer voorbij voor ik er erg in had.

Zaterdag hebben we eerst maar even de boodschappen gedaan en daar na naar Komu in Vlaardingen, het bedrijf van Ria en Piet die daar een handel in gebruikte bouwmaterialen hebben waar ik de website van beheer. Ook daar nog wat computer onderhoud gedaan.Carola

Toen weer door naar Den Haag om afscheid te nemen van mijn zus Carola die met haar vriend Glenn vandaag, zondag dus, voor 3 maanden naar Suriname is vertrokken. Zij gaat ook een reislog bijhouden een link naar haar reislog vind je in de linker kolom.

De tassen worden gepakt en gewogen.Vandaag hebben we ons even serieus bezig gehouden met het inpakken van de tassen die we mee gaan nemen. Eerst onze kleren uitgezocht en verdeeld over twee tassen, en de rest van de spullen die we klaar hadden staan verdeeld over de 4 tassen die we mee willen nemen. Natuurlijk met de weegschaal erbij want 1 stuk bagage mag niet meer wegen dan 23 kg.

Nu komen we weer op die scoubidou touwtjes want ik had bij Janette van Miriyawale op haar hyves gevraagd of dat wel wat was voor de kids in Sikasso en ze reageerde erg enthousiast. Nu kunnen we er nog wel meer gebruiken want we hebben nog wel ruimte over. Dus als je dit leest en je hebt er toevallig nog liggen waar je niets mee doet, wij nemen ze graag mee. Overigens is alles wat met origami te maken heeft ook nog welkom.

Dirk maakt de kaarten.

Inmiddels heb ik met Google Earth kaarten gemaakt van de plaatsen waar we verblijven en deze samen met het programma Turbo GPS op mijn telefoon gezet zodat we zelfs een beetje kunnen navigeren in Mali.

Jannette mocht je dit lezen: weet je misschien de coördinaten van jullie jongerencentrum?

Nou dat was het dan weer voor deze keer en het aftellen is nu echt begonnen.

Groetjes Tonny en Dirk

Oh ja we hebben inmiddels al 27 mensen die virtueel met ons gaan meereizen.

1. Sandra:
    7 december 2008
    Erg leuk! Ik heb ook een bericht gestuurd voor meer touwtjes. Marieke komt een tas bij jullie brengen! Enne.... Nino speelt niet meer met duplo, das voor peuters, het was playmobile!!!!!
  2. Els BoutenBouten:
    8 december 2008
    Wat een voorbereidingen allemaal!
    Knap hoor wat je allemaal op [of is het met?] de comp. kunt doen!
    Houdt je ook nog wat energie voor de reis over?
    Succes met alles.
    Groeten ,
    Bert en Els
  3. Trudy:
    8 december 2008
    Wat interessant! Maar... verwacht van Tonny natuurlijk wel een reisverslag "en español" na haar vakantie. Héél veel plezier en succes met jullie reis. Geniet ervan!!!!
  4. Corrie:
    9 december 2008
    De origami ligt bij ma.1 boek ,papier en 1,5 jaargang van de origamiclub.
  5. Jacqueline:
    11 december 2008
    heel veel plezier he , zal best gaaf worden voor je, de voorbereidingen zien er ook goed uit hahahaha

greetz Jacqueline
  6. Annemie:
    14 december 2008
    heel veel succes en plezier in Mali.
    We zijn benieuwd naar jullie weglog en zullen jullie volgen.
    groetjes Ton en Annemie
  7. Corrie:
    16 december 2008
    Goeie reis met veel muziek,we volgen jullie.